gabinet logopedyczny daję słowo

diagnoza i terapia logopedyczna

co nas wyróżnia?

terapia logopedyczna w Kielcach

metody dopasowujemy do dziecka

Sposób naszej pracy dostosowujemy do potrzeb danego dziecka. Staramy się patrzeć na pacjenta holistycznie, aby wyłapać i pomóc w niwelowaniu różnych trudności.

narzedzia i pomoce dydaktyczne

Gabinet jest wyposażony w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia - niezbędne w pracy logopedy i neurologopedy.

ula

diagnoza

Naszych pacjentów diagnozujemy w oparciu o wystandaryzowane narzędzia diagnostyczne. Dostosowujemy je w oparciu o wywiad z rodzicem, który jest niezwykle ważnym elementem diagnozy.

kontakt z rodzicem

Zależy nam na ścisłej współpracy z rodzicem. Bardzo zachęcamy do przebywania z dzieckiem podczas zajęć w gabinecie. Tylko taka terapia logopedyczna ma szanse przynieść szybkie efekty.

Z kim pracujemy?

W gabinecie pracujemy z dziećmi w wieku poniemowlęcym, przedszkolnym, szkolnym oraz z młodzieżą.  Zajmujemy się terapią wad wymowy oraz zaburzeniami mowy i komunikacji. Pracujemy z dziećmi z trudnościami w zakresie czytania i pisania.  Przygotowujemy je także do pójścia do pierwszej klasy. Prowadzimy zajęcia ogólnorozwojowe. W procesie terapii logopedycznej zwracamy uwagę na rozwijanie wszystkich sfer i funkcji poznawczych.

23669148_1600527266657680_6561896467201417632_o

jak pracujemy?

Terapia logopedyczna

Podstawą terapii logopedycznej jest wykonanie diagnozy i określenie trudności i deficytów w wymiarze mowy i komunikacji dziecka. Dzieki temu wiadomo, jak zaprojektować terapię i jakie wskazówki przekazać rodzicom do pracy w domu.

Diagnoza logopedyczna to niezwykle złożony proces, dzięki któremu dowiadujemy się, na jakim poziomie mowy i komunikacji jest nasze dziecko. Wymaga od terapeuty niezwykłej wrażliwości oraz uważności. Często wymaga konsultacji u innych specjalistów (laryngologa, audiologa, psychologa, ortodonty, fizjoterapeuty, osteopaty) ponieważ mówienie to umiejętność niezwykle złożona, a niekóre trudności z nią związane, wykraczają poza kompetencje neurologopedy.

Metoda do dziecka

Łącząc kompetencje logopedyczne, neurologopedyczne oraz pedagogiczne, stosujemy nowoczesne, efektywne metody i techniki terapeutyczne, które są dostosowywane do możliwości i potrzeb dziecka. 

Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (centralnymi zaburzeniami słuchu) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia.
Trening Neuroflow prowadzony jest on-line i jest dostępny na platformie internetowej. Dostęp do platformy można uzyskać po przebyciu diagnozy w naszym gabinecie, który jest jednym z certyfikowanych ośrodków Neuroflow.

Celem terapii jest usprawnianie mięśni okolic ustno-twarzowych, aby przeciwdziałać zaburzeniom układu oralnego lub usuwanie tych zaburzeń.  Najczęściej ma na celu korektę nieprawidłowego przebiegu funkcji biologicznych w obrębie narządu żucia (połykania, oddychania, pozycji spoczynkowej języka, artykulacji).

Elektrostymulacja okolic twarzy uzupełnia terapię logopedyczną oraz ortodontyczną.

Jest to zabieg całkowicie bezbolesny, bezpieczny. Za pośrednictwem impulsów TENS/EMS  o niskim natężeniu pobudzamy nerwy czuciowe lub mięśnie do właściwego działania.

Do elektrostymulacji wykorzystuje się wysokospecjalistyczny sprzęt medyczny.

W gabinecie stosujemy kinesiotaping. Jest to metoda wspomagająca terapię logopedyczną, która polega na oklejeniu twarzy lub jej okolicy, specjalistycznymi, elastycznymi plastrami.

Kiedy mówimy, używając słuchawek Forbrain, głos natychmiast powraca do nas droga kostną. Polega to na przekazie dźwięku za pośrednictwem drgań, przez kontakt z kośćmi czaszki z przodu ucha. Ten rodzaj przekazywania dźwięku działa 10 razy szybciej niż przekaz drogą powietrzną, a ponadto jego jakość jest dużo wyższa. Jest to bardziej naturalny sposób słuchania samego siebie. Tym samym przewodnictwo kostne pozwala słyszeć swój własny głos w bardzo wyraźny i naturalny sposób.

 tortor hendrerit

Nauka czytania

Wczesna nauka czytania – zajęcia, w trakcie których Twoje dziecko rozwija wszystkie funkcje poznawcze. Zabawa i nauka czytania sylabami pozwala na bezstresowe opanowanie techniki odczytywania znaczeń. Zajęcia to stymulacja percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, logicznego myślenia, koncentracji i uwagi, myślenia przyczynowo-skutkowego i wielu innych. . Zajęcia prowadzone przez logopedę i pedagoga, który doświadczenie w nauce czytania zdobył w pracy w Centrum Metody Krakowskiej.

Aliquam nec malesuada purus. Integer dapibus ex in viverra facilisis. Donec a imperdiet mauris, vel iaculis turpis. Sed lacus urna, finibus et tellus eu, aliquet scelerisque dui. Duis non diam vitae ex mattis sagittis sed et ante. Nam sodales eros sit amet ex cursus dictum. Maecenas vitae lorem eu nisl lobortis rutrum.

Nullam condimentum eros lorem, eleifend laoreet ipsum lobortis vel. Praesent arcu lacus, semper in ultricies a, porttitor quis tortor. Duis rhoncus semper felis bibendum ullamcorper. Sed vestibulum gravida neque, nec ultricies est vestibulum quis. Proin sed lacus quis ligula sollicitudin porta ut eu dui. Aenean felis purus, ornare ut pulvinar at, blandit sit amet libero. Vivamus eleifend quam a lectus congue sagittis.

Metoda Strukturalna jest ciekawą propozycją nauki czytania i pisania, w której poziom jest zawsze dostosowany do możliwości poznawczych ucznia. Nazwa metody wskazuje na strukturę, a więc do wzajemnych powiązań i relacji między poszczególnymi elementami, dla których podstawą są sylaby. Założenia Metody Strukturalnej są logiczne, uzupełniają się, a na celu mają przede wszystkim rozwój i poziom umiejętności czytania dziecka.

W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.